Łączenie Dwóch Kolumn w Excelu

W programie Microsoft Excel istnieje wiele sytuacji, w których możesz chcieć połączyć zawartość dwóch kolumn w jedną. Może to być przydatne do tworzenia bardziej czytelnych danych lub raportów. Poniżej znajdziesz instrukcje, jak to zrobić:

Krok 1: Otwórz Arkusz Kalkulacyjny

Rozpocznij od otwarcia swojego arkusza kalkulacyjnego w programie Excel.

Krok 2: Wybierz Kolumny do Połączenia

Zaznacz dwie kolumny, które chcesz połączyć. Aby to zrobić, kliknij na literkę nagłówka kolumny, a następnie przytrzymaj klawisz Shift i kliknij na drugą kolumnę. Kolumny będą zaznaczone.

Krok 3: Wybierz Opcję Połączenia

Przejdź do zakładki "Dane" (lub "Data" w wersji anglojęzycznej) na górnym pasku narzędzi w Excelu.

Wybierz opcję "Połącz i podziel komórki" (lub "Merge & Center") z menu rozwijanego.

Krok 4: Wybierz Sposób Połączenia

W oknie "Połącz i podziel komórki" możesz wybrać, w jaki sposób chcesz połączyć kolumny:

  • Łączenie i wyśrodkowanie: Łączy zawartość kolumn i wyśrodkowuje ją w jednej komórce.
  • Łączenie i zachowanie wartości z lewej kolumny: Łączy zawartość kolumn i zachowuje wartości z lewej kolumny.
  • Łączenie i zachowanie wartości z prawej kolumny: Łączy zawartość kolumn i zachowuje wartości z prawej kolumny.
  • Łączenie i zachowanie wszystkich wartości: Łączy zawartość kolumn i zachowuje wszystkie wartości oddzielone spacjami.

Krok 5: Potwierdź Połączenie

Wybierz odpowiednią opcję połączenia i naciśnij przycisk "OK". Kolumny zostaną połączone zgodnie z wybraną opcją.

Teraz masz połączone dwie kolumny w programie Excel, co ułatwia analizę i prezentację danych.

Uwaga

Pamiętaj, że połączenie kolumn w Excelu jest operacją trwałą, więc upewnij się, że chcesz zachować te zmiany w swoim arkuszu kalkulacyjnym.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chronienie Wybranych Komórek w Excelu

Jak zablokować wiersz w Excelu

Cofanie Formatowania Tabeli w Excelu